5 nejhorších a nejlepších jídel, které můžete sníst před spaním

Pokud si před ulehnutím rádi dáte dobrou večeři, nejspíš jste už zjistili, že některá jídla vás ukolébají jako andílky, zatímco jiná vás budou držet vzhůru celou noc. Velká večeře před spaním není něco, co bychom vám doporučili, ale dát si menší sváču předtím, než jdete spát, vám vlastně může pomoct spát lépe - všichni víme že pokoušet se usnout kručícím žaludkem není úplně jednoduché. Ale co přesně jíst? Tahle otázka už vás trápit nemusí - připravili jsme pro vás seznam 5 jídel, které si můžete v klidu dát a 5, kterým se raději vyhýbat.

5 jídel, které si dát, než jdete spát:

Krůtí maso

Krůtí maso je lehké, výtečné a hlavně - pomůže vám usnout. Obsahuje aminokyseliny zvané tryptofany, které mají téměř magické účinky. Naše tělo tyto aminokyseliny přetváří na serotonin, který je poté zpracován na melatonin - a všichni víme, že melatonin jde ruku v ruce se spánkem.

Celozrnné dobroty

Možná už víte, že celozrnná jídla jsou skvělou snídaní a svačinou, ale ukázalo se, že jsou také výborné k večeři. A jak vám ty zrna pomůžou usnout? Sacharidy našemu tělu pomáhají vstřebat tryptofan, takže sendvič z celozrnné bagety a krůtího masa je vlastně skoro stejně dobrý jako prášky na spaní.

Vlašské ořechy

Vlašské ořechy jsou dalším přírodním zdrojem tryptofanu a je to skvělá lehká večeře, obzvláště pokud se nechcete před ulehnutím úplně nacpat. Můžete je zobat zatímco se díváte na svůj oblíbený seriál, přidejte k nim ještě nějaký dobrý sýr máte skvělou večeři.

Třešně

Jejích chuť je vzrušující, ale jejich složení vás zase rychle zklidní. Třešně jsou přírodním zdrojem melatoninu, takže byste po nich měli usnout coby dup. Dávejte si ovšem pozor, pokud máte rádi sladké a v tomto případě se sladkým třešním raději vyhněte - čím trpčí třešně jsou, tím silnější mají účinek.

Heřmánkový čaj

Ó ano, máma měla pravdu, i když se to těžko přiznává. Heřmánkový čaj opravdu pomáhá usnout, takže dát si šálek před spaním je skvělý nápad. A jak to vlastně funguje? Heřmánek snižuje napětí, zmírňuje stres a uklidňuje, tím vytváří vhodné podmínky pro bezstarostný výlet do říše snů.

5 jídel, kterým se před spaním vyhýbat:

Mastné pochoutky

Ano, víme, jsou prostě k sežrání a tím nejlepším společníkem pro sledování televize, ale budete po nich spát mnohem hůře. Mastné pochoutky, jako například čipsy, smažené dobroty a zpracované maso je bomba pro zažívání - našemu tělu dá hodně zabrat takové jídlo strávit - bude na tom pracovat až do brzkých ranních hodin a vy kvůli tom nebudete spát.

Tmavá čokoláda

I když tmavá čokoláda v poslední době získala věhlas zdravé stravy, pořád to není nejlepší volba před spaním. Je plná kofeinu, který je skvělý, když chcete zůstat vzhůru - to je něco, co se vám bude hodit k raní kávě, ale rozhodně ne, když se chystáte do postele.

Indické kari

... a jakékoliv jiné ostré jídlo, na které si vzpomenete. Ta bolest z ostrého jídla se většinou vyplatí, jinak je tomu ovšem, když ji chcete zaspat. Koření je pro zažívání velkou přítěží, takže se nejspíš budete celou noc převalovat.

Vyzrálý sýr

Klasické sýry jsou v pohodě, ale vyzrálé sýry je něco, čemu se chcete večer vyhnout. Obsahují aminokyseliny zvané tyraminy, které jsou skvělé když chcete zůstat vzhůru. Takže pokud máte v ledničce parmezán, na který se vám sbíhají sliny, nechte to radši na ráno.

Zmrzlina

Tak to je ta nejsmutnější věc, kterou jsme letos slyšeli - zmrzlina, naše milovaná půlnoční svačinka, nám nepomáhá usnout? Bohužel ano, kombinace velkého množství cukrů a tuků nám dodá spoustu energie, a to je ta poslední věc, kterou chceme, když jdeme spát.