Bdíte dlouho do noci? Víme, co vám pomůže

 

Uprostřed noci ležíte v posteli a zíráte do stropu, jako byste zapomněli, co chcete dělat. Vyzkoušeli jste už všechno možné, ale ne a ne usnout? Důvodů k vaší nespavosti může být spousta, neřekneme vám jaké jsou, ale pokusíme se vám pomoci pohroužit se do říše snů stůj co stůj. Pokud už jste pořídili kvalitní matraci a vyzkoušeli všechny osvědčené rady jak rychle a spolehlivě usnout, ale bez úspěchu, možná je načase zkusit něco nového. Našli jsme pro vás 6 nezvyklých rad, jak rychle a bezbolestně usnout:

Zůstaňte vzhůru

Zní to šíleně, že? Ale je to tak šílené, že to opravdu funguje! Pokud nemůžete usnout, přestože se opravdu moc snažíte usnout, možná byste měli udělat pravý opak. Zkuste se za každou cenu udržet vzhůru a mělo by se vám podařit usnout během několika minut. Síla mysli je nedocenitelná, takže tento trik by v podstatě mohl fungovat. Každopádně, není to tak těžké a nemáte co ztratit, takže proč to nezkusit?

Ucpěte si pravou nosní dírku

Je to starý jóga trik, který během několika minut způsobuje snížení krevního tlaku a zároveň uvolňuje tělo. Lehněte si na levou stranu, prst přitiskněte na pravou nosní dírku a tím ji ucpěte a pomalu zhluboka dýchejte levou nosní dírkou. Během chvilky byste se měli uvolnit a usnout. Je to nenáročný a zcela přirozený způsob léčení nespavosti.

Projděte znovu celý svůj den

Pokud jsou vaše dny stresující a večer máte hlavu plnou myšlenek a starostí, mohlo by vám pomoci projít si před spaním celým svým dnem a utřídit si myšlenky. Prostě si vzpomeňte na všechno, co se vám během dne stalo, to vám pomůže zpracovat všechny události a starosti a pročistíte si mysl. Jakmile si v hlavě uděláte pořádek, spánek přijde coby dup.

Provádějte uvolňující cvičení

Uvolňující cvičení je jednoduché a extrémně efektivní cvičení, dosáhnete s ním uvolnění svalů a budete tak celou noc klidně a mírumilovně spát. Provádí se jednoduše - lehněte si na záda, pomalu a zhluboka dýchejte, poté napněte svaly při nádechu, zadržte na několik sekund dech a poté s výdechem uvolněte svaly. Toto cvičení proveďte pro každou část těla, myslete ovšem na to, že je tak uvolňující, že možná mezitím, co ho budete provádět, usnete.

Zapište si své starosti

Pokud se často převalujete v posteli a myslíte na všechny ty věci, které musíte druhý den udělat, všechno si to napište na papír a vyprázdněte si hlavu. Předtím, než se uložíte, vezměte si papír a tužku a zapiště si všechno, s čím si budete dělat starosti až druhý den. Můžete sem zahrnout povinnosti, které máte, lidi, kterým musíte zavolat, místa kam musíte zajít a problémy, které musíte vyřešit. Zaručíte si tím, že na nic nezapomenete a můžete na všechno přestat myslet a v klidu usnout.

Broukejte si svoji oblíbenou písničku

Zní to divně? Možná ano, ale rozhodně vám to pomůže usnout, tak to nezavrhujte než to vyzkoušíte. Pohodlně si lehněte a uvolněte celé tělo. Zavřete oči a pootevřete ústa. Nadechněte se nosem a jemně vydechujte pootevřenými ústy a přitom si broukejte svou oblíbenou písničku. Soustřeďte se na vibrace svého tělo při vydáveném zvuku a pomalu se ukolébejte do spánku. Několikrát zopakujte a pak už jen v klidu ležte a vychutnejte si pocit pomalého sklouzávání do říše snů.

Spěte na Napsie

To je ta věc, když máte matraci, na které se vám spí, jako když vás do vody hodí. Taková totiž Napsie je. Vyzkoušejte ji sami a poděkujte nám později!