Opravdu pomáhá dát si šlofíka, nebo je to jen ztráta času?

dejte si šlofíka

No, záleží jak kdy. Když spíte na Napsie matraci, tak vám šlofík určitě pomůže a jestli spíte na jakékoliv jiné matraci, tak nejspíš ne... Děláme si srandu (nebo ne?)  - i šlofík na jiných matracích asi může být docela pohodlný, pravdou ovšem zůstává, že Napsie je prostě lepší, než jakákoliv jiná matrace!

Ale vraťme se k věci (nemohli jsem odolat opěvování Napsie, protože je tak skvělá) - jste si jistí, že všechny ty odpolední šlofíky, mají požadovaný účinek? Cítíte se díky nim lépe a máte více energie? Nebo je to jen další způsob jak mrhat časem? Odpovědi na tyto otázky se dozvíte níže, drazí spáči. A měli byste si je přečíst, než se rozhodnete dát si dalšího šlofíka.

Dát si šlofíka či ne ...

Je to jednoduché - člověk potřebuje spát 8 hodin každou noc, aby mohl pořádně fungovat, mnoho expertů se ovšem shoduje na tom, že po určitou dobu, úplně stačí 6 hodin k normálnímu fungování. Ale co si počít po těch nocích, když prostě nemůžete usnout (naprosto otevřeně si teď uděláme reklamu a řekneme vám, že s Napsie tento problém mít nebudete)  - měli byste si dát odpoledne rychlého šlofíka či dva nebo ne?

Někteří lidé si myslí, že jen díky odpolednímu šlofíku to můžou dotáhnout až do večera, jiní jsou zase toho názoru, že jsou potom jen více unavení. My jsme toto nekonečné dilema vyřešili. Tak směle do toho. Co byste měli zvážit.

Výhody a nevýhody šlofíkování

Výhoda:  osvěžíte mysl i tělo, nabijete si baterie a po zbytek dne budete lépe fungovat.

Nevýhoda:  vzbudíte se ospalí a unavení, takže v podstatě ztratíte několik desítek minut tím, že se snažíte vzbudit  a vzpamatovat. Navíc existuje názor, že když často pospáváte, má to negativní vliv na činnost srdce (budeme tento fakt pečlivě sledovat a dáme vám vědět, až se potvrdí nebo vyvrátí). Kromě toho, může to být docela výzva najít v práci za počítačem pohodlnou spací pozici, že?

Každý šlofík nefunguje

V podstatě, stejně jako cokoliv jiného, i odpolední šlofík má své výhody a nevýhody. Pokud chcete z výhod vytěžit maximum a nevýhody naopak omezit na minimum, měli byste se držet základních pravidel. Cože? U šlofíků existují pravidla?

Ne déle než 20 minut, tvrdí většina expertů na spánek.  Pokud si zdřímnete jen na 20 minut, načerpáte během spánku energii a snadněji se probijete zbytkem dne, zatímco pokud byste spali déle, vzbudíte se unavení, líní a budete dělat špatné rozhodnutí.

Dát si šlofíka není to samé jako spát

Lidský spánek je složen z několika cyklů, které většinou trvají  90 až 120 minut, mezi těmito cykly je i NREM a REM fáze, které jsou oboje velmi důležité (z různých důvodů) pro normální funkci organizmu.  Je tedy jasné, že jen několika minutové zdřímnutí nenahradí celonoční spánek, že?

S čím vám krátké zdřímnutí pomůže je zbystření smyslů a zlepšení schopnosti učit se, a provádět náročnější úkoly. A všechny tyto blahé účinky většinou trvají po několik hodin. Čeho ovšem při krátkém zdřímnutí nedosáhnete je celková regenerace mozku a svalů, která umožňuje dlouhodobé fungování těla a mysli. Proto je šlofík jen krátkodobé řešení, rozhodně ne dlouhodobé.

Závěrem

Takže jak to je, dát si šlofíka nebo ne? Pokud bez něho nemůžete být a myslíte si, že potom máte jasnější mysl a rychlejší tělo, tak proč ne. Jen to neprotahujte.  Nebo si prostě kupte pohodlnou Napsie a spěte pořádně po celou noc.