Proto ráno vstáváte s bolestí zad!

Znáte pocity zničeného celého těla a bolesti hlavy hned po probuzení? Bolest zad je často víc než jen nepříjemné pocity v oblasti páteře! Všechny studie ukazují, že tyto potíže jsou stále častější mezi lidmi všech věkových kategorií... Obvykle se objeví náhle, ale často s námi zůstávají i několik týdnů. Na základě studia spánkových návyků lidí v Napsi víme, jak důležité je poskytnout páteři odpovídající oporu. Pokud Vás bolí záda již při spánku, nejspíš vás za chvíli začnou bolet záda i přes den.

Co dělat, když ráno vstanete s bolestí zad? Rozhodně tento problém nepodceňujte! To je nejhorší řešení, které může vést k rozvoji chronických onemocnění. Abyste však mohli podniknout správné kroky, je třeba pochopit, co může být příčinou. Pokud je situace vážná, je nutné navštívit lékaře.

Jaké jsou příčiny bolesti zad?

Jste neustále ve stresu.

Kdysi byl kortizol, stresový hormon, potřebný k obraně před predátory. Dnes se objevuje ve chvílích, kdy jsme zahlceni prací nebo obtížnými rodinnými problémy. Tělo reaguje okamžitě! Hladina adrenalinu stoupá, cítíme zrychlený tep a zvýšený krevní tlak... Horší je, když nás stres provází každý den a vede ke komplikacím ve fungování organismu. Jedná se o tzv. stresovou bolest, která se často hromadí v oblasti krku a ramen. Můžete ji však cítit i po celé délce páteře.

Vyhýbáte se sportu.

Nedostatek fyzické aktivity oslabuje tělo, zejména zádové a břišní svaly. Mnoho z nás tráví dlouhé hodiny vsedě a nesprávné rozložení zátěže těla je rychlým receptem na nepohodlí v oblasti zad... Vyplatí se zařadit pohyb do našich každodenních návyků, jako jsou dlouhé procházky, ranní protahování, jízda na kole domů z práce nebo odpolední návštěva bazénu.

Pracujete ve špatné pozici.

Když už mluvíme o sedavém způsobu života, nezapomeňte na ergonomii těla i při své práci! Pokud je vám známo, že každý den koukáte na obrazovku počítače, podívejte se na tyto pokyny, jak správně sedět u stolu. Rychlý tip? Nedávejte jednu nohu před druhou, nepředklánějte se a neohýbejte, nastavte výšku židle podle své výšky a ujistěte se, že je monitor v dostatečné vzdálenosti od vašich očí (asi 50 cm). Je také užitečné naklonit jej tak, aby vaše oči svíraly s obrazovkou pravý úhel, když jste v úhlu 30°.

Vaše matrace vás bolí.

Obvykle se uvádí, že je to nejčastější chyba, která může způsobit zvýšenou bolest! Ke vzniku nespavosti může vést i špatně zvolená matrace. Ve společnosti Napsie vždy zdůrazňujeme důležitost správné konstrukce... U příliš měkkého modelu se páteř prohýbá a vy pociťujete napětí v hrudní a bederní oblasti. Příliš tvrdá matrace znamená útlak svalů a nervů a zhoršuje bolesti dolní a horní části zad. Spaní na starých pohovkách nás také vystavuje asymetrii těla.

Špatná poloha při spánku má negativní dopad na vaše zdraví.

Věděli jste, že prospíme téměř ⅓ svého života? Poloha, ve které spíte, má obrovský význam! Pokud obvykle volíte embryonální polohu s pokrčenýma nohama a ohnutou páteří, rozhodně se poohlédněte po jiné možnosti. Dávejte si také pozor na spaní na příliš vysokých polštářích, protože to je první krok k přetížení krčních obratlů. Přestože existuje mnoho příčin bolesti zad, fyzioterapeuti obvykle zdůrazňují, že klíčovým řešením je dobře padnoucí matrace!

Ovlivňuje nejen vaše fyzické, ale i duševní zdraví! Je kouzelné, jak snadno můžete převzít kontrolu nad problémy se spánkem, zlepšit pohyblivost, duševní výkonnost během dne a hlavně nad svou bolestí! Vaše tělo potřebuje uvědomění si pohybu, což znamená nejen zvolit aktivní životní styl, ale také vědomý způsob odpočinku.