Stále nemáte dostatek spánku? Zjistěte 6 důvodů!

Problémy se spánkem jsou jedním z nejobtížnějších onemocnění, která vás mohou potkat. Nespavost může snadno zhatit plány na krásné letní dny. Není divu - obvykle je doprovázena nedostatkem energie a nechutí k aktivitě!

Když čteme o skutečném odpočinku, často se setkáváme s odborným doporučením 8 hodin poctivého spánku, často také s přidáním několika zdřímnutí během dne. Tehdy má mozek ideální prostor pro vyčištění a regeneraci. Ve společnosti Napsie zkoumáme spánkové návyky již 15 let a musíme přiznat, že vás už docela dobře známe..... Proto přicházíme s tím, abychom vám pomohli, jak dosáhnout dokonalého odpočinku se vším všudy!

Víte, proč možná nemáte dostatek spánku?

1: Nepečujete o sebe zevnitř.

Asi vás nepřekvapí, že zdravý životní styl a vyvážená strava jsou nesmírně důležité. Jak to ale přetavit v reálné činy? Především dbejte na hydrataci během dne. Můžete použít online kalkulačky, které vám doporučí, kolik litrů tekutin je pro vás optimální. Tělo se skládá z mnoha článků, takže když pijete, zvyšuje se váš krevní tlak, což by mělo snížit pocit únavy. Dalším rychlým tipem je sníst večeři asi 2-3 hodiny předtím, než jdete spát. Vyberte si něco lehce stravitelného, ale bohatého na omega-3 mastné kyseliny.

2:Chybí vám klid.

Tělo ukládá stres! Pokud je pro vás obtížné odpočívat po dlouhém dni v práci nebo po hodinách hraní s dítětem, oceníte novou rutinu. Několik jednoduchých kroků před ulehnutím do postele může být skvělým receptem na relaxaci. Co takhle dlouhá koupel, rychlá četba knihy nebo tichá hudba v pozadí? Tímto způsobem dáte tělu najevo, že je čas jít spát. Nezapomeňte, že uklidnění nemusí jít nutně ruku v ruce s elektronikou. Odložte telefon, vypněte oblíbené webové stránky a pokuste se zahnat blokády a napětí. Vaše večerní rituály by se měly týkat i doby, kdy jdete spát.

3:Přemýšlíte o relaxaci ve špatných termínech.

Sáhnout večer po skleničce vína se může zdát jako zázračný recept na uvolnění. Nevadí, když se pro tento způsob relaxace rozhodnete jen občas. Ale nedělejte z něj součást své každodenní rutiny... Je škoda, že se tak zřídka zmiňuje, že chemické látky obsažené v alkoholu mají negativní vliv na spánkový cyklus! Blokují fázi REM (hlubokého spánku) a snížené regeneraci se rozhodně chceme vyhnout.

4:Problém je v matraci.

Rozdíly v hmotnosti, výšce, zdravotním stavu a preferovaných polohách při spánku činí z hledání ideální matrace výzvu! A vytvořit matraci je ještě těžší oříšek... Matrace může mít zásadní vliv na kvalitu vašeho spánku, proto si vyhrňte rukávy a nespokojte se s ledajakou matrací. Abyste si mohli odpočinout a už nikdy se nepropadli do postele, zaměřte se na optimální tvrdost a slušnou konstrukci. Ze zkušenosti víme, že i ti největší nedůvěřivci zjistí, že dobrý výběr matrace jim změní život... Vůbec si neděláme legraci! Postel se může rychle stát vaším nejlepším přítelem.

5:Spíte v nepohodlné poloze.

Zeptejte se sami sebe, v jaké jste pozici? Pokud je na zádech, nedoporučuje se, pokud trpíte nadváhou nebo máte problémy s dýcháním či zády. Ležení na břiše může naopak přispět k poranění, především krční části páteře. Naše tělo přirozeně leží na boku a naprosto ideální je zvolit si levou stranu. To podporuje průtok krve do srdce a umožňuje střevům pracovat mnohem lépe. Pamatujte, že dobře fungující tělo se vám odvděčí snadnějším uvolněním a lepším pocitem pohody. Snažte se alespoň usnout ve správné poloze. Dobrá matrace, která se přizpůsobí křivkám vaší páteře, bude jistě skvělým krokem ke změně vašich návyků.

6:Ložnice není zdaleka ideální.

Vůbec nemluvíme o atraktivitě vašeho pokoje. Několika rychlými způsoby můžete rozhodně zlepšit svůj komfort spánku. Za prvé, udržujte své okolí v čistotě a pořádku. Abyste minimalizovali stres a úzkost, je také dobré odstranit hodiny z vašeho zorného pole. Než se uložíte do postele, vyvětrejte ložnici na teplotu 18-19 °C. Ke zklidnění použijte závěsy nebo žaluzie. Čím tmavší a tišší ložnice, tím lépe!

Ve společnosti Napsie víme, že dobrý spánek může změnit život. Nic nám nezabrání v tom, abychom se těšili víc než příběhy o tom, jak nové spánkové návyky zlepšily paměť, produktivitu, úžasnou náladu a sociální vztahy.

To, jak v noci odpočíváte, má velký vliv na to, jak trávíte dny! S plným vědomím říkáme, že staré a nepohodlné matrace mohou umocňovat pocity stresu. Pokud se však rozhodnete pro kvalitní řešení a provedete několik drobných změn ve své rutině, můžete dobýt svět! Zapomeňte na únavu a bolest způsobenou nerovnoměrným rozložením tělesné hmotnosti. Připravte se na klid, protože.... Je čas se pořádně vyspat!