Už jste zkusili všechno? Neobvyklé tipy, jak usnout

 

Usnuli jsme už milionkrát, ale občas to prostě nejde, ležíme v posteli a zíráme na strop jako by to bylo něco nového. Faktem je, že pokud spíme méně než 7 hodin, může to mít hned několik negativních účinků, patří mezi ně například deprese, onemocnění srdce, zapomínání, zpožděné reakce a vysoký krevní tlak. Můžeme si samozřejmě vygooglovat tipy, jak snadno usnout, ale je to pořád ta stejná písnička: co nejvíce zatemnit pokoj, horká koupel, nepít před spaním alkohol, atd., atd., bla bla bla...

Spánek je mnohem zajímavější než jen tohle. Aby nedošlo k nedorozumění, výše uvedené tipy pořád platí. Řešením může být pořídit si perfektní matraci, jako je Napsie. Ale pokud vám stále nepomohou k zamhouření oka, přinášíme 7 skvělých rad, jak snadněji usnout a spát déle.

  1. Zbavte se modrých světel:

    Elektronická zařízení vydávají normální bílé světlo, které obsahuje povzbuzující modrou a právě kvůli ní je těžší usnout. Ale nebojte se, to neznamená, že se hodinu před spaním musíte zbavit svého telefonu. Kdo to vůbec dělá? Místo toho přepněte mobil do nočního režimu (funkce, která je k dispozici s nejnovější IOS aktualizací)

  2. Nádech - výdech:

    Vyzkoušeli jste někdy metodu "4-7-8" ? Je to metoda, po které zaříznete po několika minutách. Nejprve zcela vydechněte ústy. Zavřete ústa a nadechněte se nosem po 4 sekundy. Zadržte dech po dobu 7 sekund a poté 8 sekund vydechněte. Opakujte dokud neusnete.

  3. Spěte nazí:

    S filozofií "nazí a svobodní" ušetříte na pyžamech a zároveň budete šťastnější a budete spát lépe, nemluvě o tom, že že si také častěji zasouložíte :). Když na sobě nemáte pyžamo, tělesná teplota se přirozeně sníží. Díky nižší teplotě rychleji usnete a vyhnete se nespavosti.

  4. Reflexe celého dne

    Myslete na všechno, co jste ten den prožili. Začněte ránem a projděte celým dnem, snažte se vybavit si co nejvíce detailů. Psychické úsilí vzpomínání unaví mozek a tím vám pomůže usnout.

  5. Lepší pozdě, než později prázdný žaludek

    Pokud už jste v posteli, ale místo spaní si představujete snídani s křupavou slaninkou a měkce osmaženými vajíčky, nejspíš strávíte nad touto představou několik hodin. Nemučte se. Lehká večeře s co nejméně bílkovinami hodinu či dvě předtím, než jdete spát, nezničí vaše těžce vydobyté sexy tělo, naopak, mozek díky tomu začne produkovat serotonin, uklidňující neurotrasnmiter.

  6. Vylepšete svoji ložnici:

    Pořádné záclony či žaluzie? Splněno. Čerstvý vzduch? Splněno. Čisté povlečení? Splněno. Optimalizace prostředí, ve kterém spíte, je velmi důležitá pro kvalitní spánek. Ujistěte se, že vaše ložnice je dostatečně temná a tichá (špunty do uší přijdou vhod, pokud máte hlučné sousedy). A také, vaše matrace. Věřte nebo ne, pokud se hodně převalujete, možná za to nemůžete vy, ale matrace, na které ležíte. Pokud spíte na stejné matraci jako před deseti lety, možná je čas na změnu. A mimochodem, našli jsme pro vás jedničku na trhu.

  7. Upijte se do spánku

    Ne, nemluvíme o pivu. I když víme, že některým dva kousky stačí k tomu, aby spali jako andílci, existuje zdravější způsob, jak se snadno ukolébat k spánku. Některé studie dokazují, že pití třešňového džusu zlepšuje spánek, protože je to přírodní zdroj melatoninu a tryptofanu, hormonů spánkového cyklu. To neznamená, že těsně předtím, než jdete do postele, vyžahnete litr džusu a pak budete celou noc lítat na záchod, sklenička či dvě během dne bude úplně stačit.

Lepší spánek vám vždy zajistí ta správná matrace přímo pro vás. Napsie byla vyvinuta jako perfektní matrace, která padne každému! Můžete je vyzkoušet po 101 nocí a pokud to pro vás nebude to pravé, jednoduše ji vraťte. Jsme si ale jisti, že začnete mít kvalitnější spánek od první noci, kdy na ni ulehnete. Prohlédněte si ji zde.